Maandag 18 maart 2024

18 maart 2024 - Wouw, Nederland

Tussen half twee en twee uur kunnen we vertrekken naar Noord – Brabant om de Liberation Route te fietsen. We staan in Wouw op de parkeerplaats voor het huis, omdat het grasveld waar je eigenlijk moet staan, veel te nat is. We worden heel hartelijk ontvangen. Daar het nog lekker weer is, en pas vier uur, gaan we een stukje van de route fietsen. Tot onze verrassing komen we in Wouw langs molen “de Arend”, waar wij vorig voorjaar op de Molendag zijn geweest. We hebben de link niet eerder gelegd.

240318 Wouw locomotief 240318 Liberation Route

Als we Wouw uitrijden, zien we bij de overweg een oude locomotief staan. We volgen de gegeven knooppunten en rijden tot aan de start van de Liberation Route.

240318 Canadees kerkhof I 240318 Canadees kerkhof II        240318 Engels kerkhof

We komen zo bij het kerkhof waar de Canadezen begraven liggen en even iets verderop is de Engelse begraafplaats. Daarna fietsen we terug naar de camper. Het wordt nu al donkerder en uiteraard ook kouder. De hele tocht is toch nog 18 km geworden.