Maandag 21 maart 2022

21 maart 2022 - Geesteren, Nederland

Het waait vandaag gelukkig een stuk minder en daardoor is de temperatuur ook aangenamer. We stappen weer op de fiets en rijden naar het noorden. Aardbeienkwekerij “Manderveense Aardbei” is nog gesloten. Deze opent pas in mei en dan kun je daar zelf aardbeien plukken. Van de camperplaatshoudster horen we dat deze aardbeien bijzonder lekker zijn. We horen onderweg een specht in een boom. Hij is moeilijk te fotograferen. Na een paar kilometer komen we bij Ria’s Eetcafé, waar we onze lunch willen gebruiken, maar helaas ’s-maandags gesloten. 4 km verderop komen we in Tubbergen aan. We hopen hier dan wat te kunnen eten, maar alles is gesloten. Gelukkig hebben we voor nood een paar rozijnenbroodjes bij ons. We fotograferen de St.Pancratius basiliek van binnen en van buiten.

220321 St.Pancratius III 220321 St.Pancratius II220321 St.Pancratius I

De glas-in-loodramen zijn door vijf achtereenvolgende generaties Nicolas uit Roermond (ons wel bekend) gemaakt.

220321 oude raadhuis

Het oude raadhuis is nu een café-restaurant. Over de Hardenbergerweg verlaten we het centrum van Tubbergen.

220321 Eeshof II 220321 Eeshof I

Aan deze weg staat de Eeshof. Huize “de Eeshof” is verbouwd tot zorgcentrum. Herman Schaepman, een bekend priester en politicus is hier geboren. Daarna rijden we verder terug naar de camper, waar we nog lekker in de zon kunnen zitten. We fietsten vandaag 31 km.