Zondag 20 maart 2022

20 maart 2022 - Geesteren, Nederland

Na een lekker ontbijt vertrekken we op de fiets voor een nieuwe tocht. De wind is ijskoud, maar het zonnetje vergoedt veel. We rijden in noordwestelijke richting en komen zelfs langs de straat waar de camperplaats de Johannahoeve staat, waar wij vorig jaar geweest zijn. Via het natuurgebied Engbertsdijkvenen komen we bij de Zielakkersweg.

220320 Zielakkersweg

Hier hebben ze bomen gezaagd en deze allemaal in het water gelegd. We rijden verder en komen op de Vermolenweg. Er is een monumentje opgericht met een paar molenstenen.

220320 Vermolen

Hier stond eens aan de Geesterense Molenbeek vanaf de Middeleeuwen een watermolen. Er staat een bord met veel informatie over deze molen. Als we doorrijden, wordt het steeds kouder omdat de zon weg is en het bovendien harder begint te waaien. Op een punt waar het nog net kan, gaan we in plaats van linksaf, rechtsaf richting Geesteren. Aan het eind van deze Volmersweg staat een huis met allerlei kleinvee in een weitje.

220320 ezels

Als wij afstappen om wat foto’s te maken, komen alle dieren op ons afgerend. Ze denken dat wij ze komen voeren. Wij zijn echter zelf aan eten en koffie toe. Gelukkig is er in Geesteren een cafetaria open, waar wij van een lekkere warm broodje kroket kunnen genieten en een dito kop koffie. Het is dan nog drie en een halve kilometer fietsen tot aan de camperplaats, waar we behoorlijk verkleumd aankomen. Ondanks de afgebroken tocht, hebben we toch nog 23 km gefietst.