Maandag 30 mei 2021

30 mei 2022 - Starigrad, Kroatië

Route 8 is open, we kunnen dus vertrekken. We rijden over het eiland Krk naar de brug. Vlak voor de brug is een parkeerplaats, waar we even koffie drinken. Van hieruit de brug jammer genoeg niet zien, anders hadden we die mooi op de foto kunnen zetten. Na de koffie rijden we over de brug en nemen route 8 naar Senj. We rijden langs de haven naar de parkeerplaats vlak bij het kasteel. Paul loopt er naar toe om wat foto’s te maken.

220530 Senj kasteel 220530 Senj

Even verder naar beneden zie je dan het dorpje Senj.

220530 Senj Port 220530 Senj kanonnen kasteel

Zowel in de haven als bij het kasteel staan kanonnen.

220530 slak

Paul gebruikt de macrofunctie van zijn fototoestel om languit op de grond liggend een foto te maken van een slak. We lunchen op die parkeerplaats en rijden dan verder richting Starigrad.

220530 ergens onderweg 220530 zicht op Barbat

We genieten van de prachtige uitzichten over zee. We zien de kale rotsen van het eiland Krk en het eiland Barbat.

220530 eilandje 220530 kerkje in dorpje langs 8

Ook zien we nog een :gouden” eilandje. De weg slingert behoorlijk en we zien steeds diepe baaien beneden ons liggen. We komen nog langs een geel gekleurd kerkje. Zo tegen vier uur komen we aan bij camping “Blue Sun Camp Paklenica” Dit is niet ver van het Nationale Park Paklenica. We loten een mooi plekje. Intussen is de zon weer een beetje gaan schijnen. De lange broek wordt in ieder geval ingewisseld voor een korte.

1. Maaike:
    30 mei 2022
    Mooi landschap. Prachtige foto's.
  2. Jantien:
    31 mei 2022