Vrijdag 18 maart 2022

18 maart 2022 - Geesteren, Nederland

We kunnen weer met de camper op stap. Het weer werkt ten volste mee, een zonnetje en weinig wind. Nadat we de laatste dingen in de camper gelegd hebben, het Saharazand van de ramen gewassen hebben, bellen we eerst naar de camperplaats “Het Witteven” in Geesteren of ze plaats hebben voor ons. Dit is geen probleem. Even voor elven vertrekken we en over de A18 en N18 rijden we naar Twente.

220318 Twentse ros

De camperplaats in Geesteren is behoorlijk groot en we hebben dan ook alle ruimte. We lunchen snel om daarna een fietstocht te gaan maken. We raken eerst nog aan de klets, zodat we later gaan fietsen dan gepland. Langs de weg naar Geesteren zien we de Twentse vlag wapperen. Als we proberen op beeld te krijgen, roept de boer aan de overkant van de weg om even bij hem te komen kijken.

220318 vraag

Hij heeft een Vredehoefje gemaakt en nodigt Paul uit om dat ook te fotograferen. We fietsen door tot Geesteren. In het centrum staat de St. Pancratiuskerk met zijn beeld ernaast.

220318 St.Pancratiuskerk 220318 St.Pancratius

We fietsen zigzaggend door landerijen en langs boerderijen naar Langeveen. In Geesteren is de Stichting Vogelwerkgroep Geesteren actief.

220318 vogelbordje

Zij hebben overal bordjes geplaatst met gegevens en foto van allerlei vogels. We zijn vorig jaar al eens eerder in Langeveen geweest. Toen hadden we problemen met knooppuntenbordjes en het gaat dit jaar niet veel beter. Maar met behulp van Google komen we er toch uit. Is Google toch nog ergens goed voor. We krijgen nu veel tegenwind (het loopt tegen vier uur). We besluiten om onze voorgenomen route een stukje in te korten. Bij elkaar was het toch nog 23 km, eigenlijk ook wel genoeg om mee te beginnen.

1. Els:
    13 mei 2022
    Leuk om je blog te lezen.
    Ik ga je volgen..