Vrijdag 23 oktober 2020

23 oktober 2020 - Lhee, Nederland

We staan vandaag op met een hele dikke mist. Zo tegen elf uur besluiten we toch maar te vertrekken met de fiets.

201023 mist

Bij de Sliekenweg zien we een stuk hoogveen in de mist. De zon doet steeds een poging, maar komt er niet doorheen.

201023 vergaan bakhuis

Bij Beilervaart zien we een bakhuisje, dat compleet op instorten staat. Langs de Brunstinger plassen rijden we naar Beilen. De mist trekt weg en de zon begint flink te schijnen. We halen daar in Beilen een lekker broodje paling en bij het wegrijden uit Beilen zien we de Ned.Hervormde kerk.

201023 Stefanuskerk 201023 herfsttooi

Dit is een 15e eeuwse kerk en een typisch voorbeeld van Drentse kerkbouw. Voor de kerk staat een boom in herfsttooi.

201023 hei met vennetje 201023 heide

Op het Ter Horsterzand zijn veel mooie vennetjes en heidevelden. We rijden op een fietspad langs de A28 richting Spier en komen dan ook onder het ecoduct Marc Harders door. Dit ecoduct verbindt Nationaal Park Dwingelderveld met Natuurpark Ter Horsterzand. Bij Spier kunnen we met een brug de snelweg oversteken en dan via Nationaal Park Dwingelderveld terugrijden naar de camper. Vandaag zaten we weer 38 km op de fiets.