Vrijdag 4 juni 2021

4 juni 2021 - Erica, Nederland

Gelukkig kunnen we de camper weer ophalen. We pakken hem snel in, verversen het water en kunnen zo om twaalf uur wegrijden. We lunchen op de parkeerplaats van Heerde. Door de files zijn we daar pas om één uur. Zo tegen half drie komen we aan op de camperplaats “de Berkenweide” bij het plaatsje Erica. Gelukkig is er nog plaats voor ons en een kwartier later zitten we al op de fiets. We rijden richting Emmen. In het zuiden van Emmen ligt een groot recreatiepark: “de Grote Rietplas”.

210604 de Grote Rietplas 210604 Siepeldijk

Hier kan worden gevaren (fluisterboten), gezwommen, gekanood en gesupt. Langs het meer zien we langs de Siepeldijk mooie huizen staan. We rijden nu verder naar Nieuw Amsterdam en rijden daar langs de noordzijde van de vaart.

210604 Vaart Noordzijde 210604 mooi gedecoreerde ramen

Er liggen allemaal boten in de vaart. We rijden door het tuinbouwgebied en zien dan een boerderij met mooie decoraties boven de ramen. Na de tuinderijen zijn we snel terug bij de camper. Het openingsrondje was 21 km lang.