Zondag 30 mei 2021

30 mei 2021 - Vorden, Nederland

Na op ons gemak van het ontbijt te hebben genoten, gaan we na de koffie naar het centrum van Vorden. Iets buiten het centrum is een mooie TOP-parkeerplaats, waar we de camper netjes kunnen parkeren. We lopen door de voornaamste straten van Vorden.

210530 Hotel bakker 210530 portiek huis in Jugendstil

Hier staan mooie panden uit de Jugendstil-tijd. Verderop staan mooie panden in een andere stijl.

210530 Antoniuskerk 210530 A.C.W. Staring

Midden in het dorp staat de Anthoniuskerk uit de 15e eeuw met een 14-eeuwse toren te schitteren in de zon. Omdat het nu zonnig is, zitten alle terrasjes gezellig vol. Vlak bij de kerk staat het beeld van de dichter Staring.

210530 uilen

Wij lopen nog wat verder door de straten en komen zo langs een leuke uitgesneden boomstam met allemaal uilen in een nest.

210530 molen Vorden 210530 molen uit 1850

De molen iets verderop is van het jaar 1850. Dat is duidelijk te zien aan het jaartal dat in het riet is uitgesneden. Het wordt nu tijd voor een broodje kroket. Terwijl we zitten te eten, zien we een beeld van een paard. Er dichterbij gekomen, is het net of het paard ligt te rollebollen in het gras. Na de wandeling is het tijd om naar huis te rijden.

210530 paardenbeeld

1. Henk Visser:
    3 juni 2021
    Dat was weer een mooie dag met van alles er op en er aan bedankt Henk