Zaterdag 29 mei 2021

29 mei 2021 - Vorden, Nederland

De dag begint behoorlijk zonnig, maar gaandeweg betrekt het toch en wordt het wat kouder. Gelukkig gaat het niet regenen.

210529 route

We gaan een route fietsen die op een kaartje staat aangeboden door de camping. Als eerste komen we door Hengelo (Gld).

210529 Tinus op zijn BSA

Bij de kerk staat een beeld van “Tinus” op zijn BSA. In het centrum staat ook een viskraam. Voor de zekerheid kopen we hier maar vast ons broodje vis. Het is een behoorlijk stuk fietsen naar Huize Baak in het gelijknamige plaatsje. Het ligt er fraai bij.

210529 Huize Baak 210529 uitleg gesloten circuit

Op een bord bij een boerderij wordt uitgelegd hoe zij in 2018 tot een compleet gesloten circuit voor energie en milieu zijn gekomen. We komen nu door Steenderens en rijden langs de Aviko fabrieken. Van Steenderens gaat het verder naar Bronkhorst.

210529 korenmolen Bronkhorst

Voor we het stadje binnenrijden, kom je langs de korenmolen.

210529 Bronkhorst 210529 Huis Ophemert

Het is plezierig druk in het plaatsje en alle terrasjes zitten op een gepaste wijze vol. Het fraaie huis uit 1633 is Het Huis Ophemert of “Hoge Huis” Het was vroeger het ontvangsthuis van de Heren van Bronckhorst.

210529 Suideras

In Wichmond moeten we nog aardig wat moeite doen om een foto te kunnen maken van kasteel Suideras. Kasteel Hackfort, Kasteel Vorden en De Kieftskamp hebben we gisteren al gezien, zodat wij de route iets kunnen inkorten. Vandaag hebben we bijna 45 km gefietst. Omdat de zon toch weer is doorgebroken, zitten we nog een uurtje lekker in de zon te lezen.

1. Lilian:
    31 mei 2021
    In Baak woont familie van ons. Allemaal bekende omgeving.
    maar niet minder mooi
  2. Henk Visser:
    7 juni 2021
    Dank voor de nieuwe i fo