Vrijdag 9 september 2022

9 september 2022 - Chaumot, Frankrijk

Het heeft ontzettend hard geregend vannacht. Vanochtend is het weer weliswaar wisselvallig, maar overwegend droog. Voor vanmiddag wordt slecht weer voorspeld. We gaan dus maar een klein rondje rijden. We rijden naar Chitry-les-Mines in de hoop daar het kasteel te kunnen bekijken. Het is gesloten, ook de toegangspoort. Er is aan deze kant niets van het kasteel te zien. We rijden een dorp verder, Corbigny, om daar wat boodschappen te doen en een geldautomaat te consulteren. In deze omgeving ontberen ze nogal wat pinautomaten, zo ook op de campings van de laatste tijd. Na het bezoek aan Corbigny rijden we naar het eindpunt van traject 3 om langs het kanaal autoloos terug naar de camping te kunnen gaan.

220909 Chitry-les-Mines château

Tot onze verrassing zien we nu wel het kasteel tussen de bomen door, hebben we in ieder geval een foto. We hebben vandaag toch nog 10 km gefietst. Vanavond gaan we lekker in het restaurant van de camping eten.