Zaterdag 10 september 2022

10 september 2022 - Chaumot, Frankrijk

Het weer schijnt er vandaag beter uit te zien en we stappen even voor half twaalf op de fiets. We fietsen vandaag tot Brèves, de plek waar wij twee dagen geleden gebleven zijn. We komen eerst langs Dirol.

220910 Dirol

De houten ophaalbrug (Pont Levis) is pas gerestaureerd. Er zijn hier in de omgeving trouwens veel ophaalbruggen.

220910 heerlijke Charolais

Onderweg zien wij veel Charolais koeien in de wei. En nadat wij gisterenavond Charolais vlees gegeten hebben, weten we hoe lekker dat vlees smaakt. Zulk vlees maakt dat je echt geen vegetariër wordt. We lunchen bij ons eindpunt in Brèves. Op de terugweg staan we even op het punt om poncho’s aan te trekken. Maar dan houdt het buitje al weer op. Op dit stuk komen we 12 sluizen tegen, waarvan er twee een dubbelsluis vormen en we rijden 43,5 km. We hebben vandaag niet veel schepen op het kanaal gezien. Misschien dat het wisselende weer daar een rol in speelt. We hebben nu drie van de acht étappes gehad. Dit zijn wel de langste étappes geweest.