Woensdag 11 mei 2022

11 mei 2022 - Lons-le-Saunier, Frankrijk

We trekken vandaag weer iets zuidelijker naar Lons le Saunier. We staan stipt om twee uur voor de poort van camping “la Marjorie”. We krijgen bij de receptie een plattegrond van Lons, zodat we snel en rechtstreeks naar de VVV kunnen fietsen. Daar halen voor morgen alvast de stadswandeling op. In het begeleidend boekje duikt de familie Chalon op. Paul denkt meteen aan René van Chalon. En nu snappen we waarom in de aanhef staat dat Lons een stad van de prinsen van Oranje is.

220511 tegenover vvv 220511 VVV

Tegenover de VVV staat een mooi pand met een torentje in het midden. Het pand waar de VVV zit, is ook niet onaardig. Bij deze warmte past natuurlijk een ijsje.

220511 Grand theatre

We doen dit op een plein vlak bij het theater. We fietsen terug naar de camping, want we zien dat er niet zoveel bezienswaardigheden zijn. Die gaan we morgen bekijken en vanwege de warmte moeten we daar redelijk vroeg aan beginnen. We zitten nog behoorlijk lang buiten in de schaduw, want gisteren zijn we toch wel een beetje verbrand. (we hebben ons overigens vandaag wel ingesmeerd).