Woensdag 21 april 2021

21 april 2021 - Nijverdal, Nederland

Wij rijden net na de lunch naar een grote campergarage waar een veiligheidscheck van onze camper wordt uitgevoerd. Deze wordt ons aangeboden door de NKC, de camperclub waar wij lid van zijn. Op een paar kapotte lampjes en een te oude gasslang na, is onze camper geheel in orde bevonden. Daarna rijden we naar Nijverdal. We staan daar als enige gasten op een boerencamping. Het is eigenlijk een grote manege. We worden omringd door paarden. We gaan met de fiets terug naar het centrum om bij de Jumbo boodschappen te doen.

210421 beeld Jac Maris

Bij een huis zien we een leuk beeld van moeder met kind. Het is gemaakt door Jac Maris, een kleinzoon en neef van Jacob, Matthijs en Willem Maris, de kunstschilders.

210421 Nijverdal I 210421 Nijverdal II

De Grotestraat in het centrum is verkeersluw gemaakt en ziet er leuk uit. Op de terugweg komen we langs de textielfabriek van Ten Cate.

210421 Ten Cate

We fotograferen het oude hoofdgebouw. Even verderop zijn we al bij de boerderijcamping terug.

1. Henk Visser:
    21 april 2021
    Het blijft leuk om jullie te volgen. Soms loop ik achter
  2. Jantien:
    23 april 2021
    prachtig gebouwe
  3. Maaike:
    23 april 2021
    Van harte gefeliciteerd met je 72ste verjaardag op vrijdag 22 april. Ik weet niet of jullie nog op vakantie zijn, maar maak er in ieder geval een fijne dag van.