Woensdag 5 oktober 2022

5 oktober 2022 - Oldenzaal, Nederland

We gaan pas tegen twaalf uur, als de zon een poging doet, op pad. We rijden naar park Het Hulsbeek via de fietstunnel onder de snelweg.

221005 Avatarz Klimbos

We fietsen dwars door Avatarz Klimbos. Er is daar niemand te bekennen. Dat is ook wel logisch, want het is midden in de week en geen vakantietijd. De route gaat nu verder langs het Hulsbeekmeer.

221005 Hulsbeekmeer

Als het genoeg vriest, kan er zelfs geschaatst worden (bijna utopie). Even buiten het Hulsbeekpark komen we langs dit stukje mooie hei bij de klootschietbaan.

221005 hei bij park 't Hulsbeek

In de hei is een leerpad aangelegd met allerlei borden met uitleg. Wij fietsen op ons dooie gemak de route die we uitgestippeld hebben en genieten van alle uitzichten. Nu eens is het bos, dan fietsen we over zandpaden tussen de weilanden, en dan weer langs de heide. Het waait af en toe stevig en er komen meer donkere wolken opzetten, maar het blijft droog. Het was vandaag weer 32 km fietsen.