Zaterdag 2 juli 2022

2 juli 2022 - Buurse, Nederland

Vandaag verhuizen wij van CP Lonneker Es naar SVR camping “’t Kippeboertje” iets zuidelijk van Enschede (de vijver op de foto is een echte visvijver en het gaat er fanatiek aan toe).

220702 't Kippeboertje

Na de lunch gaan we gelijk een fietstocht maken. We rijden eerst naar restaurant "Captain Jack” bij Buurse om daar een afspraak te maken voor vanavond. Daarna fietsen we door over smokkelaarspaadjes langs de grens van Duitsland. We gaan er bij de Haarmühle zelfs even overheen.

220702 Haarmühle 220702 old timer

Dit is een watermolen. Al in 1350 stond hier een watermolen. In 1619 is deze watermolen er gekomen. Er is een grote Biergarten bij en het terras zit helemaal vol. Het is dan ook prachtig weer. Er staat een prachtige oldtimer op de parkeerplaats. We rijden nu naar het Witteveen, dat onderdeel is van de 450 km lange Flamingoroute. Het meer hebben we gevonden, maar flamingo’s hebben we niet gezien.

220702 Schotse Hooglander

Wel zien we Schotse Hooglanders. Er zijn ook hele kleine kalfjes bij. Dat zijn net bolletjes wol. Door een hevig loeiende moeder durven we daar niet dichterbij te komen. Wij rijden verder terug naar de camping om wat te drinken en ons te verkleden, zodat we om zes uur terug zijn bij Captain Jack om te eten.

220702 lekker eten

Onder het genot van een wijntje en biertje eten wij een verrukkelijk maal, dat we besluiten met een coupe ijs. Als we terugkomen, drinken we koffie bij de buren.

1. Lilian:
    4 juli 2022
    weer een mooie dag, waar jullie van hebben genoten.
    en ik weer van jullie verhaal