Zaterdag 4 september 2021

4 september 2021 - Noord-Sleen, Nederland

We hebben eerst bij de eigenaar gevraagd of we nog een nacht langer mogen blijven, omdat we iets ontdekt hebben dat we op de fietstocht vergeten zijn te bekijken. Dat is prima en blijven dus tot maandagmorgen hier staan. Nadat Ellen bij een landwinkel wat boodschappen gedaan heeft, gaan we om twaalf uur op pad. We rijden via een andere weg naar Sleen en zien zo Sleen van een heel andere kant, heel verrassend. We rijden naar het zuiden en gaan dan eerst onder de Hunebed Highway door en daarna de A37. Zo komen we in Dalen, waar we naar het centrum rijden om te lunchen. In de “Olde Bakkery” is nu een snackbar annex dorpscafé gevestigd. We kunnen lekker in de luwte buiten zitten tussen twee gebouwen in. Na de lunch rijden we verder naar Wachtum.

210904 Wachtum molen 210904 tondelzwam

De molen in Wachtum heet “De Hoop”, zoals vele molens. Een eindje verder zit aan een boom deze enorme tondelzwam. Staat deze boom er nog wel over een paar jaar? We rijden een klein stukje langs de Verlengde Hoogeveense Vaart.

210904 Verlengde Hoogeveense Vaart

In het water ligt een grote boot. We vervolgen onze ronde naar Sleen en halen daar boodschappen en een ijsje. Via een andere weg rijden we terug naar Noord Sleen. Het rondje van vandaag is 38,25 km lang geweest. Thuisgekomen zien we bij de vijver een libelle op zijn gemakje op een stuk hout zitten.

210904 libelle