Zaterdag 7 oktober 2023

7 oktober 2023 - Trois-Fontaines-l'Abbaye, Frankrijk

We ontwaken redelijk vroeg voor ons doen. Paul haalt bij de Aldi (bijna om de hoek) echt lekkere croissantjes en chocolatines. We doen het kalmpjes aan, drinken nog koffie en Paul kijkt bij de buren. Daar is alles dicht. En omdat we weten dat zij vandaag naar de stad zullen gaan, denken we dat ze al weg zijn. We ruimen alles voor de camper op. Als we wegrijden, zien we ineens dat hun deur openstaat. Dan stoppen we om toch maar even afscheid te gaan nemen, wat zeer gewaardeerd wordt. Voordat we de CP verlaten, doen we eerst de sanitaire stop. Nog geen vijf minuten later, staan er drie in de rij te wachten, wij zijn dus net op tijd. We hebben de CP van Trois-Fontaines l’Abbaye uitgezocht en komen daar zo tegen half twee aan. Het aanmelden per telefoon lukt niet, we zullen morgen bij het gemeentehuis wel een enveloppe in de brievenbus doen.

231007 abbay Trois-Fontaines I 231007 abbay Trois-Fontaines VII 231007 abbay Trois-Fontaines VIIIJPG

De tuin van de abdij is openbaar terrein. We maken daar een wandeling door het park.

231007 abbay rois-Fontaines II 231007 abbay Trois-Fontaines IV 231007 abbay Trois-Fontaines III231007 abbay rois-Fontaines V

De kerk is grotendeels ingestort, maar levert wel mooie plaatjes op.

231007 abbay Trois-Fontaines VI

In de tuin staan nog wat vergane beelden. Er staan veel verschillende bomen, zoals kastanjes, beukenbomen met heel veel nootjes (lekker), lindes, eiken en esdoorns. Na het rondje park gaan we terug naar de camper, waar we ook de blog van gisteren nog bij moeten werken.

231007 kerk verlicht

De kerk is  ’s-avonds mooi verlicht. Jammer alleen van de steigers. Wij zijn de enige overnachtenden.

1. Lilian:
    9 oktober 2023
    mooie plaatjes van een vervallen kerk, ook hoe het licht er doorheen gaat