Zondag 16 april 2023

16 april 2023 - Ouwerkerk, Nederland

Aangezien we op de volgende camping in Ouwerkerk (in de buurt van Zierikzee) pas om 13:30 uur terecht kunnen, gaan we eerst naar Noord Beveland.

230416 haven Kortgene

Daar parkeren we de camper bij de haven van Kortgene en gaan van daaruit een stuk fietsen. Er is wat veranderd in de nummering van de knooppuntenroute, zodat wij onze route moeten aanpassen. De route die wij oorspronkelijk willen doen, loopt voor ons dood bij een steile voetbrug, waar wij onze elektrische fietsen zeker niet bovenop geduwd krijgen. We rijden nu naar Wissenkerke waar we op een mooi beschut bankje ons brood opeten. Op zondag, waar dan ook in Zeeland is bijna alles gesloten, zodat, als je geen honger wil lijden, je echt je eigen brood moet meenemen. We rijden via de verschillende dijken terug naar Kortgene. Het was toch nog een tochtje van iets meer dan 21 km. We hebben geen zon gezien, hoogstens een klein beetje schaduw van een zon die probeerde door te breken.

230416 Zeelandbrug

We rijden over de Zeelandbrug naar camping De Kreekoever in Ouwerkerk. En nu snappen we  waarom we vandaag pas na 13:30 uur mochten komen. Op het veld waar wij komen te staan, is een Kabe weekend geweest.

230416 Kabe weekend 230416 lid van de club

Kabe is een heel duur merk Zweeds merk van vooral caravans, maar tegenwoordig ook campers. De meeste caravans staan op stalen rijplaten, omdat ze anders in het gras zouden wegzakken. Wij amuseren ons met het bekijken van de aftocht van caravans.