Zondag 18 juni 2023

18 juni 2023 - Zoetermeer, Nederland

Vanochtend is het aan het regenen en we worden er wakker van. Zo tegen elf uur lijkt de regen te stoppen en maken wij ons klaar om te gaan fietsen. Bijna alles ingepakt, begint het weer te regenen. Tegen half twee kunnen we dan echt op pad. Onze bestemming is Nuits-St.-Georges. We moeten eerst een beginpunt van de route vinden in Chorey-les-Beaune.

230618 gestrand

Daar zien we een Pössl vreemd in de kant staan, op een manier die ons bekend voorkomt. Hij is, net als wij, met zijn achterkant in de sloot terecht gekomen. Zo te zien, zal hij meer schade hebben, dan dat wij hadden.

230618 gemeentehuis

Wij rijden door en komen langs het mooie gemeentehuis van Chorey-les-Beaune.

230618 Beaune dak I

Wij verlaten het dorp via de D20F en rijden langs opgroeiende zonnebloemen in knop naar Ladoits-Serrigny waar we een leuke kerktoren met een Beaune-dak zien.

230618 Beaune dak II

Ook in Premeaux-Prissey heeft de kerktoren een Beaune-dak.

230618 gezellig 230618 smal huis

Al vlot daarna zijn we in Nuits-St.-Georges. We komen in het hart van de plaats terecht op een gezellig plein. Naast het plein staat een behoorlijk smal huis.

230618 Beaune dak III

Zoals bijna gewoon is in deze dure wijnstreek, is ook hier de kerktoren voorzien van een Beaune-dak. We zien dat hier een stadswandeling te maken valt en we kijken alvast uit naar een plek in de buurt om een nacht te kunnen staan en zowaar Nuits heeft een CP. Na inspectie hiervan door ons, besluiten we dat we daar morgen gaan staan. We kunnen nu de route van onze Bourgondiëgids geheel zonder problemen volgen. Na 43,5 km zijn we terug bij de camper. Als eten bestellen we een lekkere pizza.